Saulkrastu tūrisma informācijas centram (TIC) šī ir bijusi nedaudz neparasta sezona, jo tā sākās vēlāk kā citus gadus. TIC apmeklētājiem durvis vēra tikai 10. jūnijā, noslēdzoties ārkārtas situācijai valstī. Gan šī iemesla dēļ, gan arī tādēļ, ka vēl aizvien daudzas valstis ir slēgušas robežas, piemēram, tūristiem no Krievijas, Saulkrastu TIC pakalpojumus izmantojuši tikai 10674 apmeklētāji (2019. gadā – 13 011).

Apmeklētāju TOP: Jūnijā pārsvarā tie bija vietējie ceļotāji ( 63% no kopējā TIC apmeklētāju skaita), atveroties robežām daudz viesu bija no kaimiņvalstīm - Lietuvas (21 % no kopējā TIC apmeklētāju skaita) un Igaunijas ( 8% no kopējā TIC apmeklētāju skaita). Tūristi no pārējām Eiropas valstīm (Somijas, Vācijas, Francijas, Nīderlandes, Itālijas) sastādīja tikai nelielu daļu ( 8 % no kopējā TIC apmeklētāju skaita).

 

Pēc sniegtās informācijas tematikas rādītājiem, TIC apmeklētāji visvairāk vēlas saņemt: bezmaksas brošūras un kartes, informāciju par apskates objektiem, suvenīrus, informāciju par aktīvo atpūtu, naktsmītnēm, ēdināšanas uzņēmumiem. Īpaši vietējie iedzīvotāji interesējās par gaidāmajiem pasākumiem šovasar.


Liela interese izrādīta par Vidzemes piekrasti kā vienotu galamērķi, tuvākiem apskates objektiem, atpūtas vietām, ēdināšanas uzņēmumiem un aktīvās atpūtas maršrutiem. Aizvien lielāku interesi ceļotāju vidū izraisa piejūras gājēju ceļš “Jūrtaka”.

Sezonas sākumā ir sagatavota Saulkrastu karte latviešu un angļu, krievu un vācu valodās.


Augusta sākumā kopā ar „Saviļņojošā Vidzeme” kolēģiem Saulkrastu novads tika pārstāvēts izstādē – gadatirgū “Izvēlies Piebalgu” Jaunpiebalgā.


Mākslinieki Terēze un Guntars Zaķi piedāvā glezniecības un keramikas plenērus gan pieaugušajiem, gan bērniem.

Šogad savas durvis ir vērušas divas jaunas naktsmītnes, apartamentu viesnīca “Villa Gaida” un  brīvdienu māja “Clock house Cottage”. Pirmo sezonu aizvada pludmales kafejnīca “ Tower Cafe Lagoon Saulkrasti”.

Lūdzām dažāda sektora tūrisma uzņēmējiem komentēt aizvadīto vasaras sezonu.

Mareks Zeltiņš, kura brīvdienu māja “Clock house Cottage” durvis vēra pirmo gadu, komentē: “Vasaras sezonu būs aizvadīta ļoti labi. Noslogojums bija 94%. Brīvas palika pāris dienas jūlijā un augustā dēl rezervācijas specifikas, kad starp garajām rezervācijām palika viena brīva darba diena. Tādējādi par šie mēnešiem esam patīkami pārsteigti, ņemot vērā arī relatīvi augsto cenu segmentu, ko izvēlējāmies. Rezervācijas caur booking.com un airbnb.com diezgan līdzīgi, bet nedaudz vairāk tomēr caur booking.com. Līdz jūlijam dominēja vietējie ceļotāji, bet jūlijā un augustā galvenokārt igauņi un lietuvieši. Bija rezervācijas arī no Čehijas, Francijas, Vācijas, Lielbritānijas, bet pārsvarā tie bija ceļotāji, kas kaut kāda mērā bija saistīti ar Baltiju (jauktās ģimenes, kur vīrs vai sieva ir no Baltijas valstīm). “


Arī Peintbola parka “Bušas” īpašnieks Andris Burbergs sezonu raksturo kā labu: “Līdz ar to, ka mums ir aktīva atpūta un kempings, tad mums sezona sākas jau no marta. Marts, aprillis un maijs protams bija norakstīti- bija aizliegts strādāt. Mums visaktīvākais un ienesīgākais mēnesis ir maijs- šogad tas tika pazaudēts. Jūnijs jau sāka atdzīvoties, sāka parādīties klienti arī uz kempingu. Pamatā tikai vietējie. Pēc robežu atvēršanas parādījās leiši un kāds igauņu tūrists. Procentuāli jūnijā 80 % vietējie un 20 ārzemju. Jūlijā procents mainījās uz 60 % vietējie un 40 ārzemju ( pamatā Lietuva). Augusts jau pavisam aizņemts un 40 % vietējie pret 60 % ārzemju. Aktīvā atpūta- peintbols augustā jau pagājušā gada līmenī.”

Savukārt Velosipēdu muzejā ir jūtams tas, ka Latviju tik pat kā neapmeklē tūristi no Rietumeiropas un Krievijas. Guntis Seregins to komentē šādi: ” Tā īsti sezonā sākas no jūnija vidus, kad tika atvērtas Baltijas robežas un viesi pārsvarā bija no Lietuvas un Igaunijas. Šosezon apmeklētāju bija mazāk, bet pagaidām nav apkopots par cik mazāk salīdzinot ar iepriekšējo sezonu.”

Ēdināšanas iestādēm šī sezona ir bijusi ļoti laba.
Pludmales kafejnīcas “Tower Cafe Lagoon” pārstāve Sanita par pirmo aizvadīto sezonu teic: “Jā, bija daudz lietuvieši, igauņi un protams priecīgie Saulkrastu un tuvējās apkārtnes iedzīvotāji. Super pozitīvas atsauksmes, pat brīžos, kad laiks nelutināja centāmies palutināt katru viesi un darīsim to arī nākamgad!”

Arī jau ilggadējās Saulkrastu ēdināšanas iestādes “Saltwater” īpašniece Dagnija Bižāne  sezonu raksturo kā ļoti labu: “Šī sezona mums bija viena no veiksmīgākajām un noslogotākajām. Viesi liela daļa bija Lietuvieši, Igauņi un Krievi. Patstāvīgiem klientiem pat nebija vietas.. Un brīvdienas ar darba dienām praktiski neatšķīrās. Liels paldies jāsaka saviem kolēģiem, kuri profesionāli tika galā ar lielo apmeklētāju skaitu.


Sākoties jaunajai sezonai, atjaunināti sociālie tīkli Facebook/visitsaulkrasti un Instagram/visitsaulkrasti, Tika atjaunināta arī mājas lapa www.visitsaulkrasti.lv, kurā pieejama aktuālā informācija par tūrisma piedāvājumu Saulkrastos.


Saulkrastu novada uzņēmēji tiek aicināti iesūtīt rudens jaunumus un piedāvājumus e-pastā tic@saulkrasti.lv.